News (EN)

We have some issues on our GitLab platform.

After an update from GitLab 10.5.3 to GitLab 10.5.6 our system stopped working.

As we see it right now, the only thing we can do would be a re-installation of our platform. A reinstallation would delete every Repository, every User Account and every Group .. or better said, everything on our platform.

We tried to downgrade from GitLab 10.5.6 to GitLab 10.5.5 what did noting except taking time, we also tried to downgrade from GitLab 10.5.5 to GitLab 10.5.3, what was our original installation, but it didn't work.

We are now going to reinstall our platform! This will wipe the whole system and all data.

We apologize for the inconvenience! We try our best to bring our Service back as soon as possible.

[State: 21.03.2018 16:10 (Europe/Vienna)]

News (DE)

Wir haben probleme mit userer GitLab plattform.

Nach einem Update von GitLab 10.5.3 zu GitLab 10.5.6 hat unser System nicht mehr funktioniert.

So wie wir es gerade sehen würde uns nur eine Neu-installation helfe, was aber bedeutet dass alle Date verlohren gehen.

Wir haben bereits versucht von GitLab 10.5.6 ein downgrade auf GitLab 10.5.5 durch zu führe was anscheinen nur zeitverschwendung war. Wir haben auch versucht von GitLab 10.5.5 auf GitLab 10.5.3 zurück zu kommen. Was aber auch nichts gebracht hat.

Wir werden jetzt user system neu installieren! Das wird alle daten löschen.

Wir entschuldigen uns für die unannehmlichkeiten. Wir versuchen unser bestes unseren Service so schnell wie möglich zurück zu bringen.

[Status: 21.03.2018 16:10 (Europe/Vienna)]